A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. március 20., kedd

 Házi sajt,tehéntejből.









Már nagyon rég ki akartam próbálni a házi sajt készitést, de mindig csak a túró gyártásig jutottam el. . Most jött el az pillanat, mivel rengeteg snidlingem volt kéznél, ami felhasználásra várt.

3 liter házi tejet egy lábasba öntöttem, felforraltam, amikor felforrt, félrehúztam, és beleöntöttem 6 evőkanál 10%-os ecetet. Megkevertem, és egy kicsit hagytam, hogy darabokban összegyüljön a tetején a sajt. Akkor van kész, amikor óvatosan megkavarom, és a tej már nem fehér, hanem áttetsző. De ha úgy látjuk, hogy nem eléggé darabos, akkor még adhatunk hozzá 1-2 evőkanál ecetet. Elővettem egy fazekat, és egy szürőkanalat, óvatosan a szürőbe öntöm, és hagyom, hogy a savó kicsepegjen a sajtból. A füszereket még a szürőben hozzákeverem, jelen esetben apritott csili-paprikát, snidlinget, és sót. Majd egy tányért teszek a sajt tetejére, arra egy nehezéket, és 35-40 percig igy hagyom, majd tányérra boritom, apritott snidlinggel megszórtam, ezután hütőbe tettem.

Mit mondjak, nálunk egy nap alatt elfogyott.

Nincsenek megjegyzések: