A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. április 22., vasárnap

Briós

Briós.

Mikor megláttam  ezt a technikát , tücsökbogárnál, a receptet is onnan hoztam.,rögtön tudtam,hogy ezt ki kell próbálnom.Annyira mutatós, hogy még ünnepi asztalon is ott lehet a helye,nálunk igy történt idén húsvétkor .Fele tésztát  briósnak,másik feléből  pedig nyulat  formáztam .Had legyen egy kis húsvéti fillingje.

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 5 dkg vaj, 5 dkg porcukor, 2,5 dkg élesztő, 3 tojás sárgája, csipet só. 2,5 dl tej.

Elkészitése: A lisztet egy tálba szitáltam,belemorzsoltam az élesztöt,langyos tejet ráöntöttem,hagytam még felfut.Utánna a többi hozzávalóval együtt sima tésztává gyúrtam,cipót formáztam belőle és 20 percig kelesztettem.Majd átgyúrtam,vékonyra nyújtottam 5 cm-es pogácsa szaggatóval kiszúrtam,15 db kell egy rúzsához.Én most három rúzsát készitettem,a maradék tésztából nyulat formáztam..A korongok egyik felét olvasztott vajjal lekentem.Vajas felükkel elkezdtem kialakitani a rózsa bimbót.Muffin forma  minden második mélyedését kivajaztam,beletettem a rózsát. Lekentem felvert tojással, 40 percig kelni hagytam, utánna megint lekentem.Közben a nyuszi fejet megformáztam ,zsirpapirral bélelt tepsire tettem,.Előmelegitett sütőben 200 fokon kb 20 percig sütöttem.A formázási technikán van mit csiszolnom még,de igy is nagyon tetszett,és izre pedig remek lett.

1 megjegyzés:

Gabriella írta...

Szép és aranyos. :)