A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. április 10., kedd

Sós,köményes tejeskifli.
Ez a recept annyira egyszerü és nagyszerü. Már egy ideje szemeztem a recepttel,Alexa oldalán ,a nem vagyok mesterszakács blog irójánál.Na de most eljött a pillanat,vasárnap reggelire ezzel leptem meg a családot.Hát több mint a fele el is fogyott,annyira izlett,hogy vissza kellett fogni magunkat,hogy vacsira is maradjon egy pár darab:)
Hozzávalók: 50 dkg liszt, 3 dl tej, 3 dkg élesztő, 1 ek porcukor, 1 ek só, 4 dkg vaj,1 tojás, 3 ek olaj,
 Elkészitése: A lisztet beleszitáltam egy tálba,a közepére fészket készitettem.Élesztő + cukor + 1 dl langyos tej,és megfuttattam az élesztőt.Majd hozzáadtam az összes többi hozzávalót 1 kanál olaj kivételével.Majd összegyúrtam a tésztát,10 percig pihentettem,majd hozzáadtam a kanál olajat,és könnyedén bedagasztottam,szép fényesre.Duplájára kelesztettem. Majd lisztezett deszkára bóritottam,könnyedén átgyúrtam,3 részre osztottam a tésztát,és cipót formáztam.Kettőt félre tettem,egyet pedig kinyújtottam 3 mm vastagra,és hat részre osztottam.A tészta cikkeket a szélesebb végüknél feltekertem,sütőpapirral bélelt tepsire tettem,hagytam igy is 30 percet kelni.Következhet a második adag, cipónk  nyújtása,formázása, majd a harmadik.Lekentem a kifliket tejjel,megszúrtam sóval,köménnyel, előmelegitett sütőben, kb 20 percig sütöttem.






                                        Igazi könnyü,finom kiflik lettek.

Nincsenek megjegyzések: