A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. április 30., hétfő

kalász kenyér

Kalász kenyér.

Ez a ropogós, rusztikus kenyérke egy nagyon jó választásom volt,már többször készítettem mióta Illéskrisz-nél láttam.Izre,mint állagra is fantasztikus.Most a fűszeres egyben sült fasírt mellé gyártottam,vacsira egy remek hidegtálat rittyentettem a maradékból,e fantasztikus  kenyérke kíséretében.

Hozzávalók: 60 dkg liszt, 3 dkg élesztő,3 dl viz, 2 kk só,1 kk cukor.

Elkészitése: Élesztőt kevés langyos cukros vízzel elkevertem,felfuttattam. Az átszitált lisztet az összes hozzávalókkal együtt,szép hólyagosra dagasztottam. Hagytam duplájára kelni. Majd lisztezett felületre bóritottam, lazán átgyúrtam,három felé  vettem a tésztát,henger alakúra formáztam.Majd egy sütő papirral bélelt tepsire helyeztem,ollóval 45 ° fokban bevagdostam,és jobbra,balra,kihajtogattam.Előmelegített sütőben 180°C sütöttem 30percig. A sütő aljára egy kis edényben vizet raktam.Majd rácsra tettem,2 szer megspricceltem hideg vízzel ,hogy jó ropogós héja legyen:)

2 megjegyzés:

krinsz írta...

Úgy látom ma mindenki kenyeret posztol:)Így van választék:)

Böbe írta...

Végre itt a jó idő! Hosszú hétvége! eljött a grillezés ideje.Fogynak a kenyerek:)