A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. április 11., szerda

Quiche, Franciák pizzája

QUICHE. Franciák pizzája:)

A pizzával ellentétben nem csak forrón jó,hanem ,langyosan,hidegen, és melegítve is kitűnő.Tovább megyek,fagyaszhatható , akár  készen,és félkészen is.Készíthetjük édes,vagy sós változatban is.Bár melyik is legyen a választás,mindkettő isteni fini:) Csak azért nem  lett olyan híres, mint az Olaszok pizzája,mert nem kapott akkora marketinget.Méltatlanul !Szerintem finomabb!-:)

Hozzávalók:20 dkg liszt, 10 dkg vaj, 1 tojás sárgája, 1 csipet só, 1/2 dl hideg víz,

quiche krém alapja. 2 tojás, 1 tojás fehérje, 2,5 dl tejszín.

Elkészítése: Egy tálba mindent beletettem,és a kockára vágott vajjal összegyúrtam. 1 órára a hűtőbe tettem pihenni.De ha nincs idő,el is hagyható.



Közben 20 dkg húsos füstölt szalonnát csíkokra vágtam,egy serpenyőben szép pirosra sütöttem,1 csokor újhagymát karikára vágtam,és a majdnem kész szalonnára raktam,éppen csak,hogy dinszteltem rajta.

A tésztát egy 28 cm torta formába beletettem,úgy hogy 2-3 cm karimája legyen.Előmelegített sütőben 180 fokon 10 percig sütöttem,nem kell megijedni ha felpúposodik a tésztánk,enyhén villával vissza lehet nyomkodni.Kivettem a sütőből,rátettem a pirított szalonnás hagymát,végül ráöntöttem a krém alapot,és vissza tettem a sütőbe kb 10 perce.Mikor már látni,hogy nem folyós a krém a tetején kivettem,és íziben szeltem is egy szeletet.Mennyei:))


2 megjegyzés:

krinsz írta...

Tetszik a recept:) A füstölt szalonnát persze én kihagyom:)

Böbe írta...

Örülök neki,majd jelezd,hogy, hogy izlett!Szalonnát meg lecserélheted bármire,amit szeretsz:)