A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. április 27., péntek

rizseshús tavasziasan

Rizseshús tavasziasan.


Mint a Kinaiak,rajongásig vagyunk a rizsért a .Nagyon sokféle variációban szoktam késziteni,eredetileg Baszk rizseshúsnak indultam neki,de gyorsan letettem róla még túl drágának találtam hozzá a paradicsomot és a paprikát a piacon. ezzel még egy kicsit várunk:) Igy összerittyentettem egy általam vélt tavaszias verzióját.Ime a receptje.

Hozzávalók: 3 db csirkecomb, 1 fej vöröshagyma, 10 dkg zöldbab, 10 dkg borsó, 1 csokor petrezselyem,só bors,2 kk sült csirke füszerkeverék. 3-4  ek libazsir. 20 dkg jázmin rizs.kevés vegeta.1kk majoranna.2-3 kk pirospaprika.

Elkészitése: A csirkecombokat összedaraboltam, sült csirke füszerkeverékkel bedörzsöltem,majd egy nagy serpenyőben libazsiron hirtelen megpiritottam.Kivettem egy tálra félretettem,majd az apróra vágott hagymát megdinszteltem,pirospaprikával megszórtam,visszatettem a sült csirkecombokat,kevés vizet öntöttem alá lefedve 10 percig pároltam.Majd hozzáraktam  a zöldbabot,és a zöldborsot, 10percet igy is pároltam.Végül a rizst is hozzá adtam,füszereztem,és annyi vizzel öntöttem fel,hogy a rizst ellepje.Persze pótoltam mindig egy kevéssel ha úgy láttam,hogy még nem kellően  pergős a rizs.Végül összeapritott petrezselyemmel megszórtam,és csak úgy fedő alatt, még hagytam saját gőzében , had éljenek külön életet a rizs szemek.

1 megjegyzés:

Anazar írta...

Remek kis egytál!