A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. június 11., hétfő

Blogkóstoló 3. Csirke mell Wellington módra

Csirke mell,Wellington módra.


Blogkóstoló 3,alkalmából nekem Gionettától a Magyar ízek tárháza:    blog írójától kellett mazsoláznom,receptjei között.Nehezen tudtam a döntést meg hozni,míg a napokban felkerült  hozzá pulyka mell Wellington módra. Nagyon megtetszett ,mivel házassági évfordulónkat ültük hétvégén,gondoltam remek alkalomhoz ,ez a remek recept elkészítése pont ideális.Némi változásokkal nálam így készült el.

Hozzávalók: 70 dkg csirke mell filézve, 2 kk csirke füszer keverék,(persze ízlés szerint lehet variálni) 10 dkg húsos füstölt szalonna,1 közepes hagyma, 3 db paprika,1 paradicsom,2 gerezd fokhagyma, 1 csomag leveles tészta, 1 tojás a lekenéshez.





Elkészítése: Csirke mellet megmossuk,fűszer keverékkel jól bedörzsöljük,a fokhagyma gerezdeket beledugdossuk.Én előző nap este már befűszereztem,hogy jól átjárja a fűszer és a hűtőbe tettem.Majd kevés olajon átsütjük a húst,szép pirosra, majd egy tálra kiszedjük,még hűl a husink,addig a hagymát,szalonnát kockára vágjuk,és amiben sült a husink,szépen megdinszteljük.Végül a paprikát,paradicsomot kockázzuk ,és hozzáadjuk a szalonnás hagymához.Fedő alatt pároljuk,egészen addig míg a levét el nem fövi.Ha kihűlt  a csirke mellet megtöltjük vele.A leveles tésztát lisztezett deszkán vékonyra kinyújtjuk,kevés zsemle morzsával megszórtam,(hogy az esetleges lé ha folyna ne áztassa el a tésztát.)Majd ráhelyezzük a már megtöltött csirke mellet,és becsomagoljuk.A kimaradó tésztából, diszithetjük a tetejét,tetszőleges formákkal.Nálam szív ,és tulipán virág került a tetejére.Végül felvert tojással lekenjük,előmelegített sütőbe 180 fokon kb 20 percig sütjük. Szeleteléssel várjunk míg egy kicsit hűl a hús.Köretnek herceg nő burgonyát készítettem mellé.

5 megjegyzés:

gionetta írta...

Nagyon finom lehetett!!! Kár hogy már jóllaktam, de vacsira még beugranék Hozzátok egy szeletkére! ;)

Böbe írta...

Gionetta,valóban egy roppant izletes finom étel. Gyere szeretettel várlak:)

Barbi konyhája írta...

Micsoda finom főételt választottál!!! Mennyei ebéd lett! :)

trollanyu írta...

Nagyon szuper ételt választottál, ezt mi is szeretjük, tényleg igazi ünnepi fogás:) Örülök, hogy játszol te is:)

Böbe írta...

Barbi,trollanyu,valóban egy ünnepi fogás,izlett is mindenkinek:)