A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. augusztus 15., szerda

Szilvás gombóc


Már alig vártuk,hogy friss idei gyümölcsből végre ,valahára készüljön nálunk  a szilvás gombóc.Múlthéten készítettem,de csak most tudom posztolni.(Barátosném vendégeskedett nálunk egy pár napot.) És már újrázás is volt belőle,mert annyira ízlett,nem tudtunk vele  betelni .Így az első adag kevésnek bizonyult:)És a szomszédtól is kaptunk saját termésű szilvát,nem kell mondanom a különbséget,(zongorázni lehetne)




Hozzávalók: 1 kg burgonya, 25 dkg liszt, 1db tojás, 2 ek búzadara, 2 ek olaj.3 ek olaj,zsemle morzsa.10 szem szilva,Porcukkor,kevés fahéj.


Elkészítése.Burgonyát sós vízben puhára főzzük,leszűrjük,krumpli nyomon áttörjük,és hagyjuk még teljesen ki nem hűlt.Majd összegyúrjuk liszt + tojás + búzadara + olaj,ha még lágynak éreznék a tésztát kevés lisztet adunk hozzá.Majd lisztezett deszkára borítjuk átgyúrjuk,közben lisztezzük ha úgy érezzük ,hogy ragad a tésztánk.Kinyújtjuk,és húsz egyenlő kockára vágjuk.Minden kocka közepére ,egy előzőleg alaposan megmosott fél szilvát teszünk,aminek a közepébe a mag helyére kevés fa héjas cukrot teszünk.Végül a négy sarkát összenyomjuk,és gombóccá formázzuk. Forrásban lévő vízbe kifőzzük ,mikor már a víz tetejére feljöttek a kis gombócaink,még egy percet hagyjuk,és már szűrő kanállal szedhetjük is ki. Pirított zsemle morzsában megforgatjuk,és fahéjas por cukorral megszórva tálaljuk.

8 megjegyzés:

Unknown írta...

Kis koromban, nem szerettem a szilvás gombócot. Most pedig imádom. Alig várom hogy érjen és én is készítek. Milyen jó a tésztád, ki fogom próbálni :)

martinelli írta...

Nagyon szeretem.

Seffer Lilla írta...

Jajaj, rajongok érte!

Böbe írta...

Vikvi próbáld ki,nagyon finom,könnyű a tésztája!


Martinelli, mi is:))


Lilla,:))

Névtelen írta...

Sziasztok!
Úgy tűnik,hogy nagyon gyakorlott háziasszonyokkal hozott össze az "éter" :)
Szilvás gombócot készítettem, de szeretnék belőle lefagyasztani is. Ti milyen módon szoktátok? Szimplán kifagyasztani tálcán és utána zacskózni vagy előfőzitek?

Köszönöm a választ, üdvözlettel: Éva

Böbe írta...

Éva! Én nem szoktam lefagyasztani,télen aszalt szilvával készitem. De ha tenném ,kifőzés nélkül,tálcára téve,vagy fólpack fóliába egyenként becsomagolva,hogy ne ragadjanak össze.Remélem tudtam segiteni:))

Névtelen írta...

Szia Böbe! Nagyon köszönöm a választ!
Most kiderül, hogy sikerült a hibernáció-"kicsi" családom ugyanis ma ebédre is szilvás gombócot rendelt. Mivel az aszalt szilva lehetővé teszi a friss gombóckodást télen is-na meg tegnap este elég későn értünk haza, ami miatt ma is csúszásban vagyok-,ezért a fagyasztóhoz fordulok ma:)
Ez az aszalt szilvás dolog nagyon megtetszett, kézenfekvő megoldás lenne-de még sosem hallottam róla. Beáztatod esetleg egy kis rumos, fahéjas tejbe használat előtt?
További szép hétvégét, üdvözlettel:Éva

Böbe írta...

Szia Éva! Remélem sikeres volt a hibernáció:) Próbáld ki az aszalt szilvát is,nem szoktam áztatni,de ha nagyon száraznak találnám akkor langyos vizbe,amibe tehetünk egy kis rumot is.:) És a közepébe ennek is fahéjat szoktam tenni.
Szép estét kivánok.