A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. szeptember 8., szombat

Galette

 Még van friss szilva a piacokon,ki kell használni amíg lehet. Most erre a csodára esett a választásom,nem lehet megunni. Tésztáját a hűtőben akár egy hétig tarthatjuk egy jól záródó dobozban,fagyasztóban pedig akár 3 hónapig is el áll. Töltelékét tetszőlegesen választhatjuk,kinek mi:)Nálam most így készült.
Hozzávalók: 25 dkg liszt, 15 dkg vaj kis kockára darabolva, 1 tk só, egy csipet kristály cukor, 1 tojás, 1 ek tej.

Töltelék nálam, 40 dkg kimagozott szeletekre vágott szilva, 1 tk fahéjjal,és 1 mk őrölt gyömbérrel megszórva,összekeverve.

Elkészítése: A lisztet deszkára öntjük mélyedést csinálunk a közepébe.A vajat , sót ,cukrot és a tojást,simára összemorzsoljuk.Hozzáadjuk a tejet és gyengéden beledolgozzuk amíg a tészta össze nem áll.Cipóvá formázzuk,folpack fóliába tesszük,és 1/2 órára mehet a hűtőbe,vagy ameddig fel nem használjuk.Majd lisztezett deszkán,nagyon vékonyra kinyújtjuk,a tészta aljára hintettem 2 ek zab pelyhet.Sütő papírral bélelt tepsire tettem át.És elterítettem rajta a tölteléket,ügyelve,hogy a szélén hagyni egy kis peremet amit majd ráhajtunk ügyesen,és pár centinként össze csipjük finoman a tészta szélét körbe.És mehet is az előmelegített 180 fokos sütőbe,kb 20 percre.Hidegen,melegen,de akár még másnap is nagyon finom. Feltéve ha megéri a másnapot:))

6 megjegyzés:

Kati írta...

Almával már éán is készítettem, szilvával még nem:) De csodaszép lett:)

gionetta írta...

Mesés! Csak ennyi jut eszembe ennek a sütinek a láttán. Lassan nekem is kell ilyet készítenem. :-))

Édeskonyha írta...

Nagyon klassz süti!

Juditka írta...

A szilva nekem is a kedvencem.Viszem a receptet!

Böbe írta...

Köszönöm szépen lányok!

Juditka,vigyed csak kiváncsian várom ,hogy izlett!:)

Seffer Lilla írta...

Nagyon klassz lehet, nemsokára én is kipróbálom!