A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. január 12., szombat

Kentucky csirkemell

Avagy KFC-menü.Omlós csirke hús bundában, titka a sok fűszerben rejlik. Mikor ráakadtam a netten az itthoni, számunkra is ideálisnak talált  receptjére itt azóta gyakran készítem ,mondanom sem kell,hogy a család egyik  kedvence ez is. És nem mellékes,hogy olcsóbban  hozzuk ki,jóval nagyobb adagot!:))
Hozzávalók:  1 kg csirke mell filé, 2 db tojás, liszt,  natúr kukorica pehely,( corn flakes) kevés zsemle morzsa, 
kentucky fűszer keverék, ha nincs kéznél a házi keverék lehet a kotányit is használni hozzá,( szerintem finomabb a házi, érdemes ebből is tartani ,hogy kéznél legyen ha kell)

Kentucky fűszer keverék: 1 tk őrölt koriander, 1/2 tk kömény, 1 tk őrölt színes bors, 1-1 tk édes és csípős fűszer paprika, 2 tk chili paprika (durvára őrölt) 1 tk gyömbér, 2 tk fokhagyma granulátum, 1-1 tk rozmaring, kakukkfű, tárkony, majoránna, 1/2 tk cayenne bors.
Elkészítése: Csirke mellet alaposan átmossuk, szeleteljük,lehet kisebb nagyobb, kinek hogy tetszik.Az általunk készített fűszer keverék felével alaposan bedörzsöljük,és egy pár órára a hűtőbe tesszük had érjenek össze az ízek. (van mikor tejet is öntök rá, kb 2 dl ,de ki lehet hagyni) Végül panírozzuk, (a kukorica pehely felét finomra, a másik felét durvára törjük össze. Olajban kisütjük. Vagy tepsire tesszük,  olajjal bespricceljük és úgy sütjük ki.
Pár kocka csirke mellet, pedig csak bunda nélkül sütöttem ki,így is nagyon finom. Amerikai káposzta salátával tálaltam,receptjét annak is hozom hamarosan.
                                     Jó étvágyat kívánok hozzá.

7 megjegyzés:

martinelli írta...

Én ezt nagyon szerettem. Igaz csak KFC-ben ettem egyszer, talán ideje nekifognom és elkészítenem, mert megéri. A tiéd nagyon jól néz ki! Gratulálok!

Juditka írta...

Szívesen megkóstolnám!:)

Hankka írta...

Nagylányom meglátta a képeidet, és rögtön azt mondta, anya, ilyen te is süssél, nagyon finom! :) Úgyhogy nálunk biztosan el fog készülni! :)

Böbe írta...

Martinelli én is imádom, de sose tudtam eleget enni belőle KfC-ben mert sokalltam volna érte az összeget.De most,hogy már itthon készitem el nincs a mennyiséggel gondom:))


Hannka,örülök,hogy lánykádnak elnyerte a tetszését. Biztos sikere lesz,még aki vendégnek ezt tálaltam izlett nagyon:)) Azért kiváncsian várom ,nálatok,hogy jön be!

Ági írta...

Szia,
Mennyi cornflakest süssek ki? Milyen sorrendben panírozzam?
Köszi

Böbe írta...

Ági, az függ a hús mennyiségétől is. Csinálj többet, nem baj ha marad, dobozban el áll.Panírozás liszt + tojás + kukoricapehely.

Névtelen írta...

Meg kell hogy csináljam a hétvégén :) Remélem sikerülni fog :)