A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. április 24., szerda

Falafel Pitávál

Még soha nem készítettem házilag ezt a kis fasírt golyócskákat, annak ellenére, hogy  nagyon szeretjük. Drága unokatestvérkémnél,  ( aki már fentről figyel ránk ((-:  egy Arab rokoni kapcsolat révén ,készen jött a házhoz  mindig, pita kenyérrel együtt, na ott csaptuk a nagy lakomát , ebből a finomságból. Azóta sajnos, már eltelt négy év, hogy nem vagy már közöttünk, és hogy ezt az ételt ettük volna,  mi is azóta (:. De most minden egyes falatnál jelen voltál nálunk!

Hozzávalók: 2 doboz csicseriborsó, 7-8 gerezd fokhagyma, nagy csokor petrezselyem, egy kevés koriander,( el is hagyható, de mi nagyon szeretjük)  2 db tojás, só, bors, Római kömény,  ha szereted egy kevés csilipaprika, egy csipet sütőpor,( hogy ne essen szét)     kb 10 dkg zsemlemorzsa a forgatáshoz.

Hozzávalókat egy botmixer segítségével pürésítjük, fűszerekkel izésítjük, nedves ujjal kis gombócokat formázunk, majd egyenként megforgatjuk a zsemlemorzsában. Bő forró olajban kisütjük őket, ebből a mennyiségből, kb 20 db lesz.

Lepénykenyér-pita, hozzávalói: 40 dkg liszt, 10 dkg teljes kiőrlésű liszt, 2 ek burgonyapehely ( elhagyható,ha nincs) csipet aszkorbinsav, 2 tk só, 1 tk cukor, 2 ek olaj, 2 dkg élesztő.

Szokásos módon bedagasztjuk a tésztát, majd letakarjuk, és a duplájára hagyjuk kelni. Lisztezett deszkára borítjuk, lazán átgyúrjuk, majd nyolc felé vágjuk, egyenként gömbölyítjük, és egy kistányér méretű körré kinyújtjuk őket. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, egy konyharuhával letakarjuk, és egy 20 percet pihentetjük.Végül tetejét kevés vízzel lespricceljük,  előmelegített, gőzös sütőben, 180 fokon 25-30 perc alatt készre sütünk. Érdemes ebből a tésztából egy nagyobb adagot is készíteni, sütés után lefagyasztani , és akár ha kenyér hiányán van a család, csak elővenni a fagyasztóból. Tálalásnál most csak natúr joghurtban , elkevert , reszelt fokhagymát tettem, abba mártogattuk a fasírt golyócskákat.
                                                      Jó étvágyat kívánok hozzá.

5 megjegyzés:

Juditka írta...

Nagyon finom lehet:) Én is szeretem a csicseriborsót, csak sajna itt a környékünkön nem lehet kapni.

krinsz írta...

A falafel nekem a tanfolyamos kaja, imádom:)

Borso írta...

nagyon jól néz ki, én is kipróbálom, egy időben sokat ettem,de még sose készítettem itthon. Hol veszed a csicseriborsót?Én a bio boltosat nem szeretem, mert órákig kell főzni, a Lidl-ben egy időben volt,de mostanában sajnos eltünt.

Böbe írta...

Köszönöm lányok:))


Borso, Reál közértben veszem, 350 g-os konzerv , van két fajta is, egyik olcsóbb, másik drágább. Ja és ezt nem kell már főzni! Próbáld meg ott keresni, ha van a környéketeken, ez az üzlet lánc:))

Borso írta...

Köszönöm az infot. :) Bár Budapesten lakom,de a közelben sehol sincs Reál, van azonban minden más: Spar, Lidl, Penny, CBA is.
Van egy kis meglepim számodra, kérlek nézz be hozzám,remélem nem haragszol meg érte. :)