A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. május 30., csütörtök

Afrikai húsgombócok nyárson.



 Fantasztikus ízvilágú est ebédünk volt oldalbordával. Készíthetjük akár kerti grillen  kint  a szabadban, szerintem az még csak  egy + ad hozzá, legközelebb nálunk is így fog készülni. Vagy benti grillen a sütőben sütve, de akár kevéske olajon egy serpenyőben sütve is tökéletes lesz a végeredmény. Nálam most, fele a sütőben, másik fele olajban  lett kisütve. Receptjéért  trollanyunál jártam , itt.
Mellé pedig frissen kisült, tönköly cipó kenyeret kínáltam. Hát valami fenséges volt,( azt hiszem megint adtunk a koleszterinünknek , a fenébe:))

Hozzávalók: 50 dkg darált hús,( vegyesen, fele- marha, fele- disznó) 1 tojás felverve, 1 darabka friss gyömbér reszelve, 2 ek paradicsompüré, 1 tk őrölt koriander, 1 tk őrölt kömény, csipet fahéj, 1 lila hagyma reszelve, 2 gerezd fokhagyma összenyomva, 1 citrom reszelt héja, 1 dl fehérbor,( nálam fehérbor ecet) 0,3 dl víz, 1 ek olíva olaj, 1 tk cukor barna / méz, 1/2 tk piri-piri fűszer,( vásárcsarnoknál az Ázsia Bt.-ben lehet venni) 2 db paradicsom apró kockára vágva, 10 szem olíva bogyó szintén apróra vágva.
Összegyúrjuk, a paradicsom kivételével, azt csak a végén adjuk hozzá. Állni hagyjuk a hűtőben egy pár órát, még jobb, ha előző nap állítjuk össze, így bőven lesz ideje össze érnie az ízeknek. Végül apró gombócokat formázunk a masszából, és saslik pálcára szúrjuk, grillezzük, vagy kevés olajon kisütjük őket.Azt az adagot amit olajban sütöttem ki, utána szúrtam csak fel a saslik pálcikára. Köretnek rizibizit, friss uborkasalátát kínáltam. A kényér receptje.itt , csak most cipó alakúra formázva.
                                                      Jó étvágyat kívánok.

1 megjegyzés:

trollanyu írta...

Örülök, hogy ízlett, ez tényleg nagyon finom, nekünk is a kedvencünk. Szabadban grillezve meg még jobb. A kenyered is csodaszép lett:)