A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. május 10., péntek

Joghurtos Graham kenyér

Ha magunk készítjük otthon a kenyeret,( mint ahogy én is!)  vagy kiflit,  bátran próbálkozzunk teljes kiőrlésű lisztfajtákkal, pld.-ul  Graham-liszttel. Kísérletezzük ki a magunk, családunk ízlésének leginkább megfelelő arányt a tésztakészítéshez. Higgyétek el megéri, szép fokozatosan rászoktatni a családunk apraját, nagyját a teljes kiőrlésű kenyerek fogyasztására. Egészségesebb, és sokkal táplálóbb, mint a fehér lisztből készült társai.

Hozzávalók: 25 dkg graham liszt, 25 dkg kenyér liszt,  2 dkg élesztő, 1 tk só, 1 tk méz, 2,5 dl langyos víz, 1,5 dl  joghurt.

Langyos vízben feloldjuk az élesztőt és a mézet, majd a sóval elkevert Graham- liszthez öntjük, jól kikeverjük, és 1/2 órára félre tesszük. Majd a többi hozzávalókkal együtt, szokásos módon bedagasztjuk a tésztát. Hagyjuk a duplájára kelni, majd lisztezett deszkán, lazán finoman mozdulatokkal megformálni. Nálam most egy szilikonos püspökkenyér formába került bele. Letakarva hagytam ismét a duplájára nőni, végül lespricceltem a tetejét vízzel, zabpehellyel megszórtam, és a formát az előmelegített  cserépedénybe tettem, rá a tetejét, és előmelegített sütőben  250 fokon kb 30 percig sütöttem.
                                            Jó étvágyat kívánok hozzá mindenkinek.

5 megjegyzés:

martinelli írta...

Ez pont az én ízlésemnek való!

Éva írta...

Nagyon szép a kenyérkéd !

HajniZoli írta...

Szép lett nagyon!

teller-cake írta...

Micsoda kenyér, micsoda fotó! Küldhetnél egy szeletkét...;-)

Böbe írta...

Köszi szépen lányok !

Martinelli, örülők, hogy tetszik, szerintem is egy egészséges kenyér, érdemes kipróbálnod!:))

Teller-cake, kettőt is nagyon szívesen:))