A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. május 5., vasárnap

Szabolcsi almás máktorta. Paleo változatban ( Anyáknapjára)

 Nem is lehet méltóbb szerintem, mint a 2012.évi, ország tortáját elkészíteni anyák napjára, és mind ezt ráadásként  paleo változatban ! Receptjét Pocakpanna tól hoztam. Én ezzel a tortával  készültem  anyám  köszöntésére, ezúton is boldog anyák napját kívánunk neked.

Tésztához: 7 db tojás,2  ek méz, 18 dkg darált mák, 10 dkg reszelt alma, 1 reszelt citromhéj, kevés kókuszolaj a sütéshez.
A tojásokat mézzel, citrommal felverjük habosra, hozzáadjuk a mákot és reszelt almát. Állni hagyjuk 10 percig, hogy a mák kissé megszívhassa magát.Majd palacsintasütőben, kevés kókuszolajon vékony lapokat sütünk.

Vanília krémhez: 5 dl kókusztej, 5 db tojás sárgája, 1 rúd vanília kikapart belseje, 2 ek méz,
Kókusztejet, felforraljuk, tojások sárgáját simára keverjük a mézzel, és a vanilia kikapart belsejével, majd folytonos keverés közben, hozzáöntjük a kókusztejet.Az egészet átöntjük egy tejes edénybe és lassú tűzön kevergetve besűrítjük.

Almás töltelék: 40 dkg hámozott reszelt alma, 4 dkg kókuszolaj, 1 ek méz, 1 tk fahéj, kevés reszelt citromhéj. Kókuszolajon mézzel, fahéjjal, citromhéjjal, megpároljuk, még a nedvesség elpárolog belőle.
 Végül megtöltjük a lapokat, én minden lapra tettem alma tölteléket, kevés vanília öntetet, tetejére csak öntet került, de félre tettem az öntetből annyit, hogy tálalásnál frissen tudjak  a tetejére önteni. Díszítésként kandírozott ibolyával szórtam meg. Mák imádóknak, paleolitoknak   különös ajánlom,brutálisan  finom:)).
                                          Sok sikert kívánok hozzá mindenkinek.

2 megjegyzés:

Kriszta írta...

Nagyon jól hangzik. Amiben mák van, csak finom lehet.

Kati írta...

És nem csak finom, hanem szép is:)