A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. május 2., csütörtök

Szilvalekváros sütemény ( expressz gyors)

 Édességre vágytunk, de nem igazán volt kedvem, keverni, kavarni, habot verni!! Végül erre a süteményre esett a választásom limaránál itt . Nagyon gyorsan összedobható, és eszméletlenül finom, csak úgy eteti magát sütike:)) 

Hozzávalók:3 db tojás, 15 dkg porcukor, 9 dkg zsir, 5 ek szilvalekvár, 9 ek viz, 1 csomag vaniliás cukor, 20 dkg finomliszt, 1 tk sütőpor, 1/2 tk szódabikarbóna, fél citrom reszelt héja,(kihagytam enélkül is isteni lett)1 tk őrölt fahéj.

Tetejére:  durvára vágott dió, vagy mandula, vagy lekvár és csokoládé.

Lekvárt + vizet, kikevertem. Tojásokat a cukorral habosítottam, hozzáadtam az olvasztott zsírt, és a lekváros vizet,. Lisztet elkevertem a sütőporral, szódabikarbónával,  fahéjjal, és most már csak fakanállal hozzákevertem a kikevert tojásokhoz. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, és előmelegített sütőben, 180 fokon kb 18 percig sütjük. Sütés előtt megszórni dióval a tetejét. Nálam lekvár, és csokoládé bevonat került a tetejére, mi így szeretjük, de nagyon:)
Próbáljátok ki , csak ajánlani tudom, ha egy gyors süteményre vágytok, nagyon-nagyon finom!

4 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Érdekes, hogy lekváros vizet kell a tésztához adni. Szeretem a különleges sütiket, ezt is kijegyzem, majd sorra kerül:-) pihe-puhának látszik a fotón.

Böbe írta...

Azért kell a víz hozzá, hogy keverhető állagú legyen a lekvárod! De ha eleve egy híg szilvalekvárod van, ebben az esetben nem kell hozzá tenni, vagy csak éppen annyit, hogy keverni tudjad!:)

Kati írta...

De érdekes, ki kell próbálnom:)

Kata írta...

Elkészítve :) Nagyon ízlett, köszi a receptért :D

http://kataakonyhaban.blogspot.ro/2013/05/szilvalekvaros-sutemeny.html