A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. június 30., vasárnap

Holstein szelet-Fürjtojással.

 Semmi extra , és még is egy remek kis vasárnapi ebédünk volt. Hacsak nem a fürjtojást nevezném  annak, de egyszerűen nem tudtam ellen állni, mikor reggel a piacon megláttam őket. Őstermelőtől  vettem, ők bizony  van, hogy a rántottát is ebből készítik reggelire,( csak halkan súgom 30 db-ból) aminek  / 30 Ft /db. az ára.) De napi szinten  1 tojást tojik, minden egyes fürj, amiből nekik van 30 db. Hát így könnyű:))) És ha minden igaz, két két múlva két kis fürj  fog érkezni hozzánk, na nem ám  élve, hanem konyha készen , olyan jó kis levesnek való! :))


Hozzávalók: 4 szelet sertés hús, nálam tarja,  8 db fürjtojás, só, bors, 1 kk harissa paszta, 2 gerezd fokhagyma, kevés liszt a forgatáshoz,
 A húst egy kicsit kiklopfoltam, éppen , hogy csak, fűszerekkel bedörzsöltem mind a két oldalát, és egy fél órára hűtőbe tettem.Végül lisztben megforgattam, minden egyes szeletet, és átsütöttem  mind a két oldalát a húsnak egy forró serpenyőben. (Nálam hot plate-ben készült) kb 25 perc alatt, félidőben egy kis vizet öntöttem  alá, hogy had puhuljon,  párolódjon, majd készre sütöttem .Aztán egyből nekiláttam  a tükörtojás készítésének, kevés forró olíva olajra ütöttem fel a tojásokat, egy fedővel letakartam, kb 5 perc alatt készre sütöttem.Tálalásnál,  minden szelet húsra, egy vékony szelet sajt,és  2 db fürj-tükörtojás került. Köretnek snidlinges bulgurt kínáltam. Savanyúságnak pedig , sváb kovászolt uborkát,( aminek hamarosan hozom a receptjét is)
                                              Jó étvágyat kívánok.

3 megjegyzés:

trollanyu írta...

Olyan cukik a kis tojással:) Na meg egészséges is nagyon, én sem tudtam volna otthagyni a piacon:)Szeretjük mi isa Holstein szeletet:)

Marka írta...

Jaj, de szeretem a fürjtojást. Most nagyon megkóstolnám, jól néz ki!

Böbe írta...

Köszönöm lányok!

Trollanyu, Igen mind amellett,hogy egészséges,kívülről is csodát tesz,arcpakolásnak is isteni!:-))