A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. július 7., vasárnap

Meggybefőtt, saját levében eltéve.

 Bőséges termés van,  idén is a  meggyből mifelénk, gyorsan raktároztam is el  belőle télire. Évek óta, mindig  ezzel a módszerrel  készül nálunk a meggybefőtt, finom ropogós marad, a leve pedig teli vitaminnal.  

Hozzávalók: 5 kg meggy, 2 kg cukor, 1 ek ecet, ( szalicil)  Rum,  és egy  10- l vödör.


 A meggyet  többször alaposan  megmossuk, kimagozzuk, vödörbe tesszük, rétegenként lecukrozzuk, végül egy ek ecet is ráöntőnk. Egy 24 órát állni hagyjuk, időnként keverünk rajta egyet -egyet, óvatosan,mikor már annyi levet eresztett, hogy ellepi a meggy rakományt, üvegekbe tesszük. A befőttes üvegeket, amit szintén többször  alaposan kimosunk, és a mikróban sterilizáltunk  a legmagasabb hőfokon. Egy pár  üveg befőtt tetejére  kevés rumot öntöttem, celofánnal takartam le, amire csipet szalicilt tettem, nem szeretem a gyümölcsre tenni, mint tudjuk nem egészséges! Végül csavaros tetővel  lezárjuk. Saját levében  a cukorral el áll,, és ha az üvegeket, gyümölcsöt kellően,  alaposan megmostuk, nem fog felforrni a lé.
Sok sikert kívánok hozzá mindenkinek.

3 megjegyzés:

Kati írta...

Mi is készítettünk, igaz picit másképpen:)

Elisabeth írta...

Ezt a szépséget, és finomságot szivesen elfogadnám ajándékban!

Böbe írta...

Kati, már megszemléltem a Tiedet is, az is finom lehet:))


Elisabeth, én pedig örömmel, meg is ajándékoználak vele!:))