A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. augusztus 24., szombat

Sertés- szűzérmék, Budapest módra


 Amit készíthetünk bélszínből, és  libamájjal is,  egy ünnepi fogásnak remek! Éttermekben a pincér hazánkba látogató turistáknak, első helyen kínálja ezt a fogást. Nem véletlen, mert nagyon finom, laktató, igazán magyaros étel :))


Hozzávalók: 60 dkg szűzérme,( vagy bélszín) 2-3 ek zsír, 1 kk pirospaprika, 1,5 dl alaplé, ( csontból) 2 db zöldpaprika, 2 db paradicsom, 10 dkg gomba, 20 dkg csirkemáj, ( vagy libamáj) 10 dkg húsos füstölt szalonna, 15 dkg zöldborsó, ( konzerv, vagy fagyasztott).

A húst vágjuk ujjnyi szeletekre,  tegyük a hűtőbe.

Ragu: a megpucolt apróra vágott vöröshagymát zsiradékon megfonnyasztjuk, megszórjuk pirospaprikával, majd öntsük rá az alaplevet, forraljuk át. Kockázzuk fel a szalonnát, süssük rövid ideig, adjuk hozzá a megmosott kockára vágott paradicsomot, paprikát, gombát, zöldborsót,( ha konzerv akkor csak a végén forgatjuk közé) végül a darabolt májat. Pirítsuk át az egészet nagy lángon kb 10 perc alatt, majd öntsük rá az elkészült alaplevet, izésítjük sóval, borssal. Forró olajban a szűzérmék mindkét oldalát süssük át 5-7 perc alatt. Tálalásnál a ragu tetejére, vagy köré helyezzük a kisült hús szeleteket. Köretnek rizst, vagy salátát kínálunk hozzá.

                           Jó étvágyat kívánok hozzá.

3 megjegyzés:

Kati írta...

Hallottam már róla, de még sosem kóstóltam, nagyon guszta:)

kovtama írta...

A blogomon feltett kérdésre itt irok: Elmentem a gyerekkel a boltba és hazafele vettünk egy hörcsögöt is, már régóta igértem. Kirágta magát a dobozból, megijedtem félrekaptam a kormányt és nekimentem egy oszlopnak, de szerencsére csak a tükröm csapta neki az ablaknak. Viszont átsodródtam a másik sávba, amikor visszarántottam a kocsit, szerencsére nem jött senki szembe, pedig ez az út mindig forgalmas. Még mindig nem tudok megnyugodni, pedig délután történt. :(:(

Böbe írta...

Rémálom!!! A blogodon írtam!!!