A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2017. június 19., hétfő

Levendula szörp

 
Egy kis hazai Provence.Hétvégén egy csodálatos levendula ültetvényen jártunk, de erről bővebben a következő blogbejegyzésben olvashattok majd. Viszont a szedett termés egy kis részéből mennyei szörpöt készítettem.Íme a recept hozzávalói.



4 bögre cukor,ebből 1 bögrényit karamellizáltam, 4 bögre víz,  6 db kezeletlen héjú citrom, héja reszelve,vigyázva, hogy a fehér része ne kerüljön bele, 1 bögre levendulavirág.

Elkészítése:  1 bögrényi cukrot karamellizáltam, majd felöntöttem vízzel és hozzáadva a maradék cukrot, reszelt citromhéjat  szirupot főztem. A tűzhelyről levéve hozzáadtam a levendulavirágot és a citromok kifacsart levét, majd 3 óra hosszat állni hagytam. De akár 1 éjszakát is állni hagyhatjuk. Végül leszűrtem, forraltam rajta egyet, tisztára mosott üvegekbe töltöttem, és ment a száraz-dunsztba. Ha csak nyári fogyasztásra akarjátok, akkor nem fontos a dunsztolás, hűtőben tartva el áll jó pár hétig is.  Nagyon finom,  a nagy kánikulában egy igazán frissítő finomság,  amiben a levendula jótékony hatását is élvezhetjük.



De készíthettek egy finom fagylaltot is  levendulából. Levendulás fagylalt


 
           
 Egészségetekre.

Nincsenek megjegyzések: